9. Krem brokułowy


Kiedyś komuś mówiłam, że nie jestem osobą gotującą. Nie jest to do końca prawda, bo gdyby tak było, to nie znalazłabym męża. Coś tam gotuję, ale nie jest to tylko spaghetti, tak jak myśli moja mama. Oczywiście z miejsca ją pozdrawiam. Ogólnie nie mam problemu z gotowaniem.

Oboje z mężem jesteśmy ANTYzupowi. Gdyby tak można było zrobić, to mógłby istnieć tylko rosół i co za nim idzie- pomidorowa. Nie wiem jak u niego, ale w moim przypadku nienawiść do zup zrodziła się już w dzieciństwie. Odkąd pamiętam byłam nimi gnębiona wszędzie. Nawet moja babcia najpierw podawała zupę (co by na dwa dni była), a następnie było drugie danie.

Pewnego dnia zdarzył się cud. Będąc jeszcze w ciąży nabrałam ochotę na brokuły. Pomyślałam sobie, że to chyba żadna filozofia zrobić zupę krem. Tak jak pomyślałam, to tak zrobiłam. W Internecie jest pełno przepisów, ale każdy był inny. Postanowiłam sama zmiksować sobie przepis na idealny krem marzeń. Dziś się nim z wami podzielę.

Co potrzebujemy?

- 1 litr bulionu
- 1 większy brokuł
- 3-5 ziemniaków (zależy od ich wielkości)
- 1-2 marchewki
- 1 większa cebula
- 4 ząbki czosnku
- 200g śmietany 30%
- 4 łyżki oleju

Co jeszcze?
- blender

No to jedziemy.
Cebulę kroję w piórka, a czosnek w plasterki. To samo robię z marchewką i ziemniakami. Pozwoli to na szybsze ich ugotowanie. Brokuł kroję na mniejsze różyczki.






Do garnka wlewam olej i wsypuję do niego cebulę i czosnek. Mieszam przez około minutę lub dwie do momentu zeszklenia. Następnie dodaję bulion i do niego brokuł, ziemniaki i marchew. Gotuję około 15 minut.





Po tym czasie dodaję śmietanę, a następnie blenduję.



I co? Proste? To życzę smacznego.

A wy? Macie jakieś swoje ulubione dania? 

4 komentarze:

  1. Pyszności! To jedna z moich ulubionych zup. Robię ją bardzo podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam brokuły, na pewno będzie mi smakowała, zrobię jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja znajdując mężą jeszcze nie gotowałam ;D Lubię zupę z brokuła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie robiłam zupy krem musze koniecznie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Copyright © 2014 Mama mocno nieidealna , Blogger